logotyp

objektivy

Zeiss Loxia 25/2.4

Modelové řadě Sony s bajonetem E, speciálně ale pro plnoformátové přístroje A7/9 je určen manuálně ostřený monofokál se špičkovou kresbou.

Panasonic Leica 8-18/2.8-4.0 na Masopustu

Když to je časově možné, rád se podívám na Žižkov na masopustní průvod. Letos jsem se tam vypravil s Panasonicem GH5 a objektivem 8-18, který mi na takovou příležitost připadá velmi vhodný. Mám ho testu, ten bude příští týden. Dnes tedy jen pár dojmů.

Laowa 15/2.0 Zero-D

V krátké době po sobě jsem mohl vyzkoušet už druhý objektiv čínské firmy Venus, tentokrát je to dvojková patnáctka určená pro E-bajonet Sonyho. Smysl mají tyhle ultraširoké objektivy především pro plnoformátové přístroje, v daném případě tedy o Sonyho řadu Alpha 7, respektive Alpha 9. Zkoušel jsem ho na přístroji A7 R III, tedy na 42megovém čipu.

Sigma Art 14-24/2.8 DG HSM

Sigma rozšiřuje nabídku svých špičkových profi objektivů o širokoúhlý zoom. Určen je pro Canon a Nikon a z pietních důvodů i pro Sigmu. Zde jsou první informace.

Laowa 12/2.8

Dvanáct milimetrů na plnoformát, to už je hodně širokoúhlý objektiv. Vzal jsem ho do Benátek s nadějí na neobvyklý úhel pohledu. Tak to byla opravdu dobrá volba. Podívejte se, jak se s ním fotilo.

Nikon 40/2.8 je makro za rozumné peníze

Minulý týden jsme s Michalem Houdkem zkoušeli na makroobjektivy od Nikonu ve skleníku Fata Morgana v Praze v Tróji. Oba na světelnosti F2.8, jeden ale 40 mm pro formát DX a druhý 105 pro FF neboli plnoformát. Zde mé dojmy a taky video.

Nikon 180-400mm F4E TC1.4 FL ED VR

Uf, to je dlouhý název! Však je to taky dlouhý objektiv za dlouhé peníze. Je to čtyřkový telezoom vestavěným 1,4 konvertorem a předvedli ho na právě probíhajícím veletrhu CES v americkém Las Vegas.

Sony 18–135 mm F3,5–5,6 pro E bajonet

Sony rozšiřuje svou řadu objektivů s bajonetem E o vysoce kvalitní objektiv s velkým zvětšením APS-C 18–135 mm F3,5–5,6

Panasonic Leica DG Elmarit 200mm F2.8 Power O.I.S.

Opravdu jen těm nejhodnějším přinese Ježíšek objektiv takových vlastností (a takové cenové relace), jako je tento teleobjektiv od Panasonicu respektive Leicy. 78 tisíc, to už je pořádná rána pro objektiv systému MFT – s tím přípodotkem, že čtyřstovka Canon F2.8 stojí 290 tisíc a váží 3,8 kila, kdežto tahle 200 (ekv. 400) váží 1,2 kg. Každopádně ale je to objektiv zajímavý a stojí za prozkoumání.

Jak se fotí Nikonem 10-20 DX, část druhá + video

Toto není test objektivu, berte to spíš jako ukázku, jak se s takovým ultraširokáčem zachází. Podobné objektivy existují i k jiným systémům, nejen k Nikonu. Nicméně okolnosti tomu chtěly, že jsem se vypravil na vánoční trhy na pražské Staroměstské náměstí právě s Nikonem D3400, osazeným širokáčem 10-20/4.5-5.6.

Jak se fotí Nikonem 10-20 DX, část první

Letos v říjnu jsem tu recenzoval letošní novinku, ultraširokoúhlý objektiv, určený pro DX zrcadlovky Nikonu – kvalitní a za rozumnou cenu. Bylo na čase se k němu vrátit a podívat se, jestli jsem ho na podzim nepřechválil.

Tamron 24-70/2.8 Di VC USD G2 v terénu

S odstupem pěti let uvedl Tamron letos v létě objektiv, který je svým technickým řešením určen především jako výchozí objektiv pro zrcadlovky Canon a Nikon s plnoformátovým čipem 24x36 mm. Je v řadě SP, to je špičková řada Tamronu. Jeho předchůdce z roku 2012 je v dodávce i pro Sony, novinka v tomto provedení zatím není. Vyzkoušel jsem ho jak standardně, tak v zátěži – jak si povede coby reportážní objektiv v Praze vzpomínající událostí 17. listopadu.

Dva objektivy Olympus

Dva vysoce světelné objektivy s pevným ohniskem uvádí Olympus pro svůj systém Miro Four Thirds. Jde o ohniska 17 mm a 45 mm se světelností F 1.2. Co o nich víme?

Zeiss Milvus 25/1.4

Do modelové řady Milvus přichází jedenáctý přírůstek, extrémně světelný širokoúhlý objektiv se špičkovými parametry. Milvusy dnes kryjí rozsah od 15 do 135 mm, vždy jde samozřejmě o pevná ohniska. Zde jsou první informace.

Objektivy Sony G Master

Obecně vzato se úroveň objektivů v posledních pěti letech nesmírně zvýšila. Každá značka se chlubí elitní skupinou, Sony má svoji třídu G Master. Byl jsem ve skupině novinářů, kteří se mohli podívat do továrny Sony v thajském Chonburi, kde se tyto objektivy vyrábějí.

DigiNeff.cz - webový deník Ondřeje Neffa - vychází od roku 1999
Autor textů O.Neff (není-li výslovně uveden jiný autor).
Provozuje O.Neff s.r.o. - všechna práva vyhrazena

Kontakt: ondrejneff zavináč gmail tečka com