logotyp

Recenze

BenQ SW271 – 4K monitor pro fotografy

Poměr cena výkon, to je vždycky jeden z hlavních parametrů, na které se ohlížím. Letos v březnu jsem tu referoval o dvaatřicetipalcovém 4K monitoru Benq SW320, teď je tu jeho sedmadvacetipalcová varianta – také za velmi dobrou cenu.

Canon EOS 200D

Ve zvýhodněné sadě ho můžete mít i se dvěma objektivy těsně pod dvacet tisíc, přitom výkonem dosahuje kvalit, jaké měly před pěti lety profi stroje. Cena – výkon vynikající. Má nějakou chybu? Pokusme se ji najít.

Olympus OM-D E-M10 Mark III

Z kraje podzimu uvedl Olympus třetí verzi své bezzrcadlovky formátu MFT. V této řadě OM-D jsou desítky vždy nejlevnější, nicméně vždy to byly přístroje, které je třeba brát velmi vážně. Nejinak je to i s třetí generací.

Canon Selphy CP 1300

Termosublimační tiskárna je malé šikovné zařízení, které jsme si mohli v praxi vyzkoušet při nedávném pochodu strašidel Prahou. Jak? Fotili jsme strašidla a když dostrašila, fotky jsme jim vytiskli. O tiskárně si toho řekneme teď víc. 

Leica CL – krátce v ruce

Nebývá často, že mám příležitost aspoň osahat zbrusu novou kameru a s touto Leicou se mi to poštěstilo. Slovo poštěstilo nepoužívám s nadsázkou, je to přístroj opravdu náramný.

Tamron 24-70/2.8 Di VC USD G2 v terénu

S odstupem pěti let uvedl Tamron letos v létě objektiv, který je svým technickým řešením určen především jako výchozí objektiv pro zrcadlovky Canon a Nikon s plnoformátovým čipem 24x36 mm. Je v řadě SP, to je špičková řada Tamronu. Jeho předchůdce z roku 2012 je v dodávce i pro Sony, novinka v tomto provedení zatím není. Vyzkoušel jsem ho jak standardně, tak v zátěži – jak si povede coby reportážní objektiv v Praze vzpomínající událostí 17. listopadu.

Canon G1 X Mk III

Canon se nevzdal výroby kompaktů, tedy malých fotoaparátů s pevně zabudovanou optikou. Vyrábí i malé a svým elegantním vzhledem nestárnoucí přístroje Ixus, ovšem má i modelové řady vyšší třídy. Posledním přírůstkem je G1 X Mk III, kde zavedl velký čip APS-C. Jak se s ním fotilo?

Panasonic G9

Do nejnáročnější třídy zařadil Panasonic svoji novinku, celosvětově dnes představenou. V portugalském Cascais s ní seznámil zástupce médií a tak mohu o ní poreferovat z první ruky, jelikož jsem tam byl také.

Kodak FZ53

Byl jsem zvědavý, co se dá v oboru digitálních fotoaparátů pořídit za dva tisíce. Zde je jedna z možných odpovědí, Kodak FZ53. Nečekejte však, že budete mít příležitost k jásotu.

Nikon 10-20mm f/4,5-5,6 G AF-P VR DX

Název dlouhý jako rodokmen drahého psa – a přitom jde o cenově dostupný ultraširokoúhlý objektiv pro zrcadlovky formátu APS-C (DX). Podívejme se na zoubek této letošní novince.

Panasonic LX15

Až po roce jsem se dostal k prestižnímu kompaktu s jednopalcovým čipem a vysoce světelným objektivem, který usiluje o zájem uživatelů, kteří si přejí sloučit špičkový výkon s malými rozměry. Pojďme si ho prohlédnout.

Dva objektivy 16-35 od Canonu

Na nedávném fototripu do Skotska jsem měl s Michalem Houdkem k disposici dva širokoúhlé zoomy, Canon EF 16-35mm F2.8L III USM a Canon EF 16-35mm F4L IS USM. Podívejme se, jaké s nimi byly zkušenosti.

Nikon D850

V oboru plnoformátových přístrojů s čipem velkým 24 x 36 (jako políčko kinofilmu)jsme byli navyklí rozlišovat dvě pod-kategorie: přístroje s relativně menším počtem fotodiod, ale s velkým dynamickým rozsahem a malým šumem, a pak přístroje zaměřené spíš studiově, s velkým počtem pixelů. Toto dělení se bortí. Nový Nikon D850 je rozkročen v obou kategoriích.

Samsung Galaxy S8 Plus

Ještě dřív než se objevil na trhu byl tento model korunován veřejným míněním na krále, respektive na staršího bratra krále. Nejlepší pověsti se těší model S8 a plusko by nemělo zůstávat pozadu. Podívejme se na něj v šesté recenzi ze série, kterou jsem vypracoval pro červencové číslo měsíčníku Stereo video.

Canon EOS 6D Mk II versus 5D Mk III

Canona pět déčko marka trojku používám od roku 2012, je to tedy už hodně naběhaný veterán. Jak si vedle něho bude počínat nový Canon 6D Mk II? V praxi jsem ho zkoušel na fototripu ve Skotsku na ostrově Skye. Jak si ale povede ve srovnatelných podmínkách co do dynamického rozsahu a šumu při vysokém ISO?

DigiNeff.cz - webový deník Ondřeje Neffa - vychází od roku 1999
Autor textů O.Neff (není-li výslovně uveden jiný autor).
Provozuje O.Neff s.r.o. - všechna práva vyhrazena

Kontakt: ondrejneff zavináč gmail tečka com